*

Thursday, 18 July 2013

LATIHAN KEBAKARAN PEJABAT PELAJARAN DAERAH KULAI

 
 
Assalaamualaikum,

 

Syukur alhamdulillah... setelah 3 minggu aku menghantar kertas cadangan... hari ini buat kali pertamanya Program Latihan Kebakaran Pejabat Pelajaran Daerah Kulai dapat dilaksanakan. (Di bangunan baru)
 
Latihan kebakaran telah dimulakan kira-kira Jam 9.10 pagi. Aku telah diamanahkan untuk mengaturkan program ini. Program yang dijalankan ini dapat memberikan kesedaran kepada warga PPD Kulai cara bertindak apabila berlaku sesuatu kebakaran. Latihan kebakaran ini juga dapat melatih warga PPD Kulai bersedia semasa berlaku kecemasan atau kebakaran di bangunan. Ini sangat penting...ialah .. malang tak berbau... bila2 masa je boleh terjadi..
 
Member aku tukang bunyikan syeren, punyalah panjang.... non stop.... hehe... semua warga bergegas melalui laluan kecemasan yang telah ditetapkan untuk berkumpul di Perkarangan Pejabat Pelajaran Daerah Kulai  mengikut unit  masing-masing dan Ketua Unit merekodkan kehadiran ahli. AJK telah membuat rondaan dan memeriksa setiap unit dan bilik serta persekitaran Pejabat. Ok… tiada yang hangus terbakar…. tiada lagi yang terlinggal di bangunan. 
 
Best juga sesekali buat macam ni... macam2 situasi yang disampai... Ketua Unit Pengurusan Sekolah telah membuat ulasan dan nasihat kepada semua wargas PPD Kulai. (rengkas je...sbb hujan renyai2 dah mula turun)...
 
Tahniah kepada semua warga PPD Kulai kerana dapat berkumpul di tempat yang telah ditetapkan dan mematuhi semua arahan/peraturan yang telah ditetapkan. Pengungsian bangunan mengambil masa 2 minit 55 saat. (untuk ISO kurang 3 minit).
 
Insyaallah… untuk latihan akan datang aku akan aturkan lebih baik dari kali ini. Pihak Bomba akan dijemput untuk memberi taklimat dan penerangan tentang kebakaran yang sebenar dengan menyediakan peralatan pemadam api serta melakukan demonterasi cara-cara menggunakan pemadam api sekiranya berlaku kebakaran.
 
Semua warga PPD Kulai perlu sentiasa peka dengan latihan kebakaran kerana kebakaran berlaku tanpa dijangka. Menjadi tanggugjawab kepada semua warga mengambil bahagian dan sentiasa bersedia setiap kali berbunyi syeren/ loncing kecemasan berbunyi. Kalau bunyi yang panjang menjela tu bersedia lah ye………..




  Nuffnang Ads


 
GAMBAR LATIHAN KEBAKARAN KALI PERTAMA 2013
PEJABAT PELAJARAN DAERAH KULAI
 
 

Berjalan pantas mengikut laluan kecemasan yang telah ditetapkan.






Menyemak kehadiran warga PPD Kulai mengikut Unit.
 


 
Pengerusi memberikan taklimat ringkas...

 
 sekian...terima kasih kepada semua yang terlibat...
 
Sekian...
 
 


 Nuffnang Ads

 
 

 


Wednesday, 10 July 2013

KOLEKSI UCAPAN RAMADHAN

Hari berlalu begitu cepat segudang aktivi telah menguras tenaga•.♥•  & pikiran kita, hingga tanpa terasa hanya dalam hitungan •.♥•, kini lagi kita akan songsong fajar suci ramadhon yang  mencuci lahir dan batin kita selama 1 tahun. Tapi sebelumnya dengan segala kerendahan hati, aku mohon maaf lahir dan batin, sebelum akhirnya aku akan berserah diri pada Allah SWT. •.♥• Amin… bersama ini juga aku sertakan koleksi ucapan ramadhan yang boleh kau orang berikan kepada teman…•.♥••.♥••.♥•

 



 
Marhaban ya Ramadhan…
ya Allah, kusaMbut dtg’y buLan pEnuh ampUnanmu dg sUka dLam diri beRlumUr doSa
bErharap maMpu m’jaLankn smw pErintahmu dan kembaLi fitrah
Maafkan khilafku, ikhlaskan salahku, dan sepenuh hati karnaNya…
smg tiap langkah kaki kita mdptkn ridloNya… selamat Ramadhan 1434 H
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Ya Allah..
Perkayalah Saudaraku ini dengan keilmuan
Hiasi hatinya dengan kesabaran
Muliakan wajahnya dengan ketaqwaan
Perindalah fisiknya dengan kesehatan
Serta terimalah amal ibadahnya dengan kelipat gandaan
Karena hanya Engkau Dzat penguasa sekalian alam
Marhaban Ya Ramadhan
Mohon maaf lahir dan bathin
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Semoga di bulan Ramadhan ini kita bisa beningkan hati seperti XL
Dapat berpikir luas seperti SIMPATI
Memberi maaf secara cuma2 seperti AS
Memberi banyak kesempatan seperti IM3
Murah senyum seperti JEMPOL
Dan yang paling penting kita dpt berpikir cerah seperti MENTARI
Sebelum cahaya Illahi dipadamkan
Sebelum langit runtuh
Sebelum pintu taubat ditutup
Sebelum malaikat menjemput
Sebelum ramadhan tiba
Maaf kalau ada perkataan yg menyinggung sampai telinga panas seperti ESIA..
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Jika HATI sejernih AIR, jangan biarkan ia keruh
Jika HATI seputih AWAN, jangan biarkan ia mendung
Jika HATI seindah BULAN, hiasi ia dengan IMAN
Dibulan yg suci ini ijinkan kami sekeluarga ” MOHAN MAAF LAHIR & BATHIN”
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
MarHaban ya Ramadhan…Telah t’buka gerbang Rajab
t’bentang jalan Sya’ban mari kita bersiap menanti hampAran taman “RamaDhan”
seLamat melangkah mEmasukinya.. buLan yang penUh ujian
sEmoga kita berhasil mEmenaNgkannya .. MOHON MAAF LAHIR & BATIN
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Melihat segalanya dengan hati yang bersih, tanpa mengharap pujian sesama
Semoga menjadi Ramadhan yang berkah, & berdo’a mengharap istiqamah di jalan-Nya
Taqabalallahu Minna Waminkum… Selamat Ramadhan ya..
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
11 bln banyak kata sudah di ucapkan dan dilontarkan tak semua menyejukan
11 bln banyak prilaku yang sudah dibuat dan diciptakan tak semua menyenangkan
11 bln banyak keluhan, kebencian, kebohongan menjadi bagian dari diri
Mari kita memaafkan, mohon maaf lahir dan batin
Esok adalah harapan sekarang adalah pengalaman kemarin adalah kenangan…yang tak luput dari kekhilafan mohon maaf lahir dan Batin., Semoga RAMADHAN kali ini lebih baik dari RAMADHAN tahun lalu.. amin…
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Jika hati seputih awan jangan biarkan ia mendung,
jika hati seindah bulan hiasi dengan senyuman……..
Marhaban ya Ramadhan…………….
Selamat menunaikan ibadah puasa mohon maaf lahir dan bathin
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Tak terasa satu tahun telah terlewatkan
Kini ia mengunjungi kita lagi Ramadhan Ya marhaban Bulan Penuh Berkah, Bulan Penuh Rahmat, Bulan Penuh Ampunan ……. Sungguh mulia Bulan Suci Rahmadhan
Selamat Menunaikan Ibadah Puasa…
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Jika hati ini seringkali jengkel, Jadikan ia jernih sejernih XL
Jika hati ini seringkali iri, Jadikan ia cerah secerah MENTARI
Jika hati ini seringkali dendam, Jadikan ia penuh kemesraan FREN
Jika hati ini seringkali dengki, Jadikan ia penuh SIMPATI



Nuffnang Ads


 
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Gersang bumi tanpa hujan..
gersang akal tanpa ilmu, gersang hati tanpa iman..
gersang jiwa tanpa amal..
Selamat menunaikan ibadah puasa
mohon maaf lahir dan batin
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
 
Seiring Terbenam Mentari Di Akhir Sya’ban
Tibalah Kini Bulan Ramadhan
Pesan Ini Sebagai Ganti Jabat Tangan Untuk Mohonkan Maaf Dan Kekhilafan
Marhaban Ya Ramadhan.
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Nafaspun menjadi tasbih, tidurpun menjadi ibadah, amal diterima&doa2 dijabah
bagi orang yang shaum&rajin membaca Kitab-Nya di bulan ramadhan
Marhaban ya Ramadhan, maaf lahir dan bathin, selamat menjalankan ibadah PUASA
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Perkataan yg indah adlh “ALLAH”
Lagu yg merdu adlh “ADZAN”
Media yg terbaik adlh “AL QUR’AN”
Senam yg sehat adlh “SHALAT”
Diet yg sempurna adlh “PUASA”
Kebersihan yg menyegarkan adlh “WUDHU”
Perjalanan yg indah adlh “HAJI”
Khayalan yg baik adlh ingat akan “DOSA&TAUBAT”
Mudah2an bln yg suci ini bs membawa iman dan takwa, Amin..
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Apabila dalam kata dan perbuatan terukir salah dan khilaf, yakni dengan segala kerendahan hati kecil ini ingin terucap mohon maaf setulus-tulusnya. Selamat menunaikan ibadah puasa Ramadhan Ya Allah, muliakan dan sayangilah saudaraku ini, bahagiakan keluarganya limpahkan rezekinya, kuatkan imannya. Berikanlah kenikmatan ibadahnya, jauhkan dari segala fitnah.
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Marhaban ya Ramadhan, pucuk selasih bertunas menjulang.Dahannya patah tolong betulkan, puasa Ramadhan kembali menjelang, salah dan khilaf mohon dimaafkan. Selamat Menunaikan Ibadah puasa bagi tahun1434
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Jika semua HARTA adalah RACUN maka ZAKAT-lah penawarnya,
Jika seluruh UMUR adalah DOSA maka TAQWA&TAUBAT lah ubatnya,
Jika seluruh BULAN adalah NODA maka RAMADHAN lah pemutihnya,
MOHON MAAF ZAHIR & BATHIN, SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA.
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Sujudku pada Sang Penguasa Tadzimku pada Raja Malam Yang membawaku pada kebesaran Ramadhan Sucikan hambaMu dengan MaghfirahMu Marhaban Ya Ramadhan… Jika kelakuanku membekas luka Bila ucapanku menoreh dusta Siramilah aku dengan samudera maafMu Untuk bersihkan segala khilafku
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Tiada kata seindah Dzikrullah Tiada bulan seindah Ramadhan Izinkan diriku untuk memohon kemaafan Atas pertuturanku yang tidak terjaga janji yang sering terabai Hati yang kadang kala berprasangka dan sikap yang pernah menyakitkan
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Dalam berguarau, kadangkala ada yang sentap. Dalam bermanja, kadangkala ada yang rimas. Dalam bermain, kadangkala ada yang jatuh. Terima kasih kerana menjadi rakan yang baik dan menceriakan hari-hari saya. Semoga ibadah kita diterima oleh-Nya. Selamat menyambut ramadhan al-Mubarak. Esok adalah harapan sekarang adalah pengalaman kemarin adalah kenangan… yang tak luput dari ke khilafan mohon maaf lahir dan Batin.. Semoga RAMADHAN kali ini lebih baik dari RAMADHAN tahun lalu..amin….
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Tiada kemenangan tanpa zikrullah, tiada amal tanpa keikhlasan, tiada ampunan tanpa maaf, marhaban ya ramadhan.. Berharap padi dalam lesung, yang ada cuma rumpun jerami, harapan hati bertatap langsung, cuma terlayang sms ini.
Sebelum cahaya padam, Sebelum hidup berakhir, Sebelum pintu taubat tertutup, sebelum Ramadhan berakhir, saya mohon maaf lahir dan batin
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Tiada kemenangan tanpa zikrullah
Tiada amal tanpa keikhlasan
Tiada ampunan tanpa maaf dari sesama
Marhaban ya Ramadhan..
Bila hati saling terpaut rasa cinta terjalin indah
Bila salah & Khilaf telah terjadi maka Mohon Maaf Lahir & Batin atas kesalahan
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Ya Allah……
Perkayalah Saudaraku ini dengan keilmuan
Hiasi hatinya dengan kesabaran
Muliakan wajahnya dengan ketaqwaan
Perindalah fisiknya dengan kesehatan
Serta terimalah amal ibadahnya dengan kelipat gandaan
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Gelap malamMU ku terjaga,
karnaMU ku bergerak melangkah menuju mentariMU,
kusambut pemberianMU ,
dengan harapan kudapat keridoanMU……..
Slama menunaikan Ibadah Puasa……
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Manusia tak pernah Luput dari salah dan hilap
karena manusai bukan mahkluk yang sempurna
di bulan yang suci ini mari kita bermaafan
agar tak ada dendam dan rasa dengki
marhaban ya ramadhan
mohon maaf lahir batin
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Matahari berdzikir,
angin bertasbih dan pepohonan memuji keagungan-Mu.
Semua menyambut ramadhan 2013 ini,indahnya malam Seribu Bulan.
Selamat datang Ramadhan, Selamat beribadah puasa.
Mohon Maaf Lahir dan Bathin.
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Hidup ini hanya sebentarlagi
bentar marah,bentar ketawa
betar berduit,bentar boke
bentar senang,bentar susah
ooo ye…bentar lagi bulan puasa
met ramadhan…mohon maaf lahir bathin
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Bila dalam kata perbuatan tergores salah & khilaf, dgn segala kerendahan hati terucap mhn maaf setulus2nya. Selamat menunaikan ibadah puasa 1434 H
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Ya Allah, muliakan &sayangilah saudaraku ini, bahagiakan keluarganya, berkahi rizkinya, kuatkan imannya. Berikanlah kenikmatan ibadahnya, jauhkan dari segala fitnah. amiin. “AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN 1434 H” mohon maaf lahir dan batin
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Selembut embun dipagi hari, tengadah tangan sepuluh jari, ucapkan salam setulus hati, selamat menunaikan ibadah puasa di bulan Ramadhan, mohon maaf lahir bathin
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Marhaban yaa Ramadhan, pucuk selasih bertunas menjulang dahannya patah tolong betulkan, puasa Ramadhan kembali menjelang, salah dan khilaf mohon dimaafkan. Selamat Menunaikan Ibadah puasa
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Assalamualaikum Wr..
Buka hati dapat CINTA
buka fikiran …. dapat ILMU
buka mata…….cari Rizki…
& buka Handphone 1 pesan diterima
selamat menjalankan ibadah puasa,
wish Allah give U the Best lives.
I Pray… N Mohon dimaafin segala kesalahan2
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Sebelum lidah keluh, sebelum hati keabali membeku, sebelum jempol kaku & sulit hanya untuk sekedar minta maaf lewat sms & sebelum semua operator sibuk..MOHON Maaf atas semua khilaf yg ku lakukan !
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Marhaban ya Ramadhan!
Marilah kita sambut bulan penuh berkah ini dengan hati dan
pikiran yang bersih.
Maaf jika ada kata dan perbuatan yang salah.
Semoga puasa kita di ridhai Allah SWT. Amin.
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Dirangkai kata dengan Bismillah,
terucap salam seiring sembah.
Sepuluh jari kami haturkan sebagai izin permaafan.
Semoga Ramadhan membawa bahagia buat kita semua. Amin
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Tiada kasih yang lebih tulus, kecuali hanya dari kasih sayang Allah SWT dan
hanya ampunan dariNya kita berbahagia.
"Selamat menunaikan ibadah puasa mohon maaf lahir batin"
 
.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•.✿~•.♥• ❀♥•~✿..♥•
 
Tiada saat yang dinanti,
kecuali datangnya bulan mulia yang penuh berkah dan ampunan ini
"selamat berpuasa, mohon maaf lahir & batin"




Nuffnang Ads




 
 
 


Tuesday, 9 July 2013

TAKLIMAT HRMIS DAN ETUKAR/EGTUKAR UNTUK PEMBANTU TADBIR SEKOLAH-SEKOLAH DAERAH KULAIJAYA

 
 





 
 
 

LAWATAN PPD JEMPOL/ JELEBU KE PPD KULAI







 
 

Johor FC vs Selangor (Luaskan Kuasa Mu JDT)

Assalamualaikum,.
 
 
Seawal jam 5 petang orang dah mula berpusu-pusu ke Stadium Tan Sri Haji Hassan Yunus, Larkin. Malam kelmarin, 6 Julai 2013 merupakan buat kali pertamanya aku menjejaki kali ke stadium keramat ini untuk menyaksikan perlawanan bola sepak secara live.. antara Pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT) dengan pasukan Selangor.


Aku memang salute dengan penyokong Johor Darul Ta’zim.. sokongan tak berbelah bagi … Bersesak-sesak stadium, penuh, padat… ada yang terpaksa berdiri dan tak kurang yang merasa kecewa kerana tidak dibenarkan masuk ke stadium disebabkan stadium terlalu padat,,,


Cukup bersemangat….sepanjang perlawanan..sentiasa bergema sorakan dan laungan lagu ‘Luaskan Kuasa Mu Johor’.. hingga tenggelam laungan pihak lawan yang tak sampaipun 10% penyokongnya.


Sehingga akhir penyokong tidak beranjak dari kerusi, setia menunggu hingga ke akhir pelawanan… Menang kalah, belakang cerita… yang penting semangat setia pasukan… sentiasa memberikan sokongan … ayuh Johor…Luaskan Kuasa Mu…


Aku kira, malam kelmarin memang terbaik… walaupun keputusan seri, satu sama… tapi corak pemainan dan persembahannya cukup mantap… Cuma nasib tidak menyebelahi Johor FC kerana tidak dapat melayakkan diri ke Piala AFC musim depan sekaligus gagal meraih gelaran naib juara Liga Super 2013. Apa pun Johor FC jangan berputus asa… cuba lagi di musim akan datang… kita orang tetap memberi sokongan…

 
Penuh, Padat n Sesak...Terbaik



 
 
 
Berpusu-pusu...meriah
 
 
 
 
 
 
 
 Setia menunggu...bersemangat
 
 
 
 
 

 Terpukau...seperti berada di stadium luar Negara... 
 
 
 
 
 
 

 
Setia menunggu hingga ke akhir perlawanan..
 
 
 
 
 
 
 
 Berbaloi....dengan hanya RM20...kepuasan yang maksimum 
 
 
 
 
Tq...