*

Saturday, 27 April 2013

PASAR KARAT JB





 Nuffnang Ads


 
 




Assalaamaulaikum,
 
Haa… kalau kau orang  nak tau hari ni aku ronda2 ke Pasar Karat JB.. walaupun aku duduk tak jauh dari JB tapi aku tak pernah pun sampai ke Pasar Karat ni… aku cuma dengar cerita dari kawan2 aku je… tapi hari ni, aku lihat sendiri suasananya…
 
Selain nama Pasar Karat JB ada juga yang panggil Bazar JB.. apa2 pun boleh sbb tempatnya sama.
 
Pasar Karat ni terletak di bandaraya Johor Bahru. Atau lebih tepat lagi di sekitar Sungai Seget JB. Waktu perniagaan/beroperasi, hari isnin hingga Jumaat bermula jam 6.00 petang hingga 12.00 malam. Manakala pada hari Sabtu dan Ahad bermula seawal 7.30 pagi hingga 12.00 malam. Apa lagi…jom lah kita lepak2…
 
Apa yang aku tengok kat sini sinonim dengan jualan pelbagai jenis  barang2, antaranya barangan permainan, pakaian, eksesori wanita, barangan 2hd, bundle kasut & baju, jualan koleksi duit lama & barangan lama, makanan ringan & pelbagai produk IKS dan banyaklah…. Kau orang boleh datang sendiri…
 
Kalau kau orang dah penat berjalan n lapar, boleh singah makan, kerna kat sini banyak
terdapat kedai menjual makanan.
 
Aku rasa basar ni ok lah…sbb sekurang2nya di JB adalah tempat yang menarik untuk pelancongan…boleh juga cuci2 mata…


Tapi yang susah sikit cuma masa nak cari packing kereta, memang sesak n jem.... and satu lagi  kalau tetiba nak terkucil...aduhhh menahan beb....sbb nak cari bilik air susah..
 



 Suasana di sini...

 
 

 

 Antara cenderahati dan barang2 yang aku suka tengok...tak beli pun...heheh
 
 

 kasut2 n Baju/seluar bundle..banyak di jual di sini..

 
 
heheh...sepat juga berposing si manja aku.....
(hati2 sayang...nnti takut kena ngap dgn rimau....agaummmmm)
 


kakak2 n makci2 pasti suka...sbb kat sini byk jual tudung...cantik2...harga! boleh tahan murah...kena rajin menawar..



 
Jangan lupa kalau ke JB singgahlah ke Pazar Karat...
 
 
 
Kalau nak tengok banyak lagi gambar tentang Pasar Karat JB, klik di Imej PASAR KARAT JB
 
 
 
 

 

 

No comments :

Post a Comment