*

Saturday, 23 February 2013

Nukilan Rasa....

 





 
 
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬۩۩▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
 
Di kejauhan aku mengintai
Hendak kucapai tangan tak sampai
Bunga-bunga rindu kian menguntai
Dibawa ombak ke tepian pantai

Membina mahligai menjadi impian
Abadikan cinta tanda ingatan
Apakan daya tidak kesampaian
Hanya NUKILAN dapat ku ABADIKAN..
 
23 Feb 2013 – GzieOxie

●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬۩۩▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬● 
 
 
 

 
 

andainya dia ada..... pasti aku
akan menemuinya
akan tatap wajahnya
akan renung redup matanya
penuh kasih dan sayang

andainya dia ada........ pasti dia
akan pegang erat tanganku
akan dakap diri ku
akan akan belai daku
... penuh kasih dan sayang

andainya dia ada........ pasti dia
akan tersenyum melihat ku
akan gembira bersama ku
akan bahagia dengan ku
penuh kasih dan sayang

andainya dia ada........ pasti dia
akan pengerti isi hati ku
akan dengar keluh resah ku
akan faham perasaan ku
penuh kasih dan sayang

tapi kini dia telah pergi
tapi kini dia telah tiada lagi
tapi kini dia telah bersemadi
tapi aku tetap merindui
penuh kasih dan sayang.

al fatihah...

semoga dia tenang di sana...
dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman...

amin...
 
 
fuziah mahadi
 

********************************************

 
mengapalah hati sering diuji
terasa tak mampu untuk menghadapi
berikanlah aku ketabahan dan kecekalan hati
agar aku mampu untuk menghadapi
segala cabaran dan dugaan dariMu Illai

 9 Mac 2013 - fariz

 

********************************************

 
 

Hari ini ku gagahi lagi
Langkah kaki menemui mu
Disaat2 aku gembira di petemuan ini
Hati ini bergitu tenang  dan aman bersamamu
 

Di kedamaian pertemuan ini
Kukutip satu persatu
Kuntuman manis senyuman mu
Kurakam dengan kemas hilai tawa mu
Ku peluk dengan teliti kemanjaan mu
 

Kusemadikan dengan selesa pertemuan ini
Semuanya ku simpan dengan rapi di hati dan memori ku
 

Di kedamaian pertemuan ini
Tiba-tiba hati ku tersentap
Dengan beberapa patas kata mu....
 

6 Mac 2013 – shikin

 
********************************************
 
 

Teman...andai kau ingin meninggalkan ku...
Tlg pacak kan batu nisan untuk ku...
Sebagai tanda...kita pernah bersama...

Teman..andai kau ingin meninggalkan ku..
Tlg sedekahkan Al fatihah untuk ku..
Sebagai tanda..kau pernah menjadi muridku..

Teman...andai kau ingin meninggalkan ku..
Tlg coretkan nukilan di papan kepok ku..
Sebagai tanda. .kita pernah saling sayang menyayangi,

rindu merindui serta saling mencintai..

Teman...andai kau ingin meninggalkan ku...
Tlg semadikan jasadku...
Sebagai tanda...hati dan jiwa kita pernah bersama...

Aku tidak inginkan perpisahan...
Kerna...kita telah di temukan
Biarkan lh perhubungan ini kekal hingga akhir hayat...

 

4 Mac 2013 – Shikin

 

********************************************

 

 
 
Untuk mu sayang
Tiada bicara yang x kena masa
Tiada kata yang x sesuai
Tiada doa yang tersilap doa
Aku sentiasa disisi mu
Walau apapun yang terjadi
 

Untuk mu sayang
Ku sedia berkorban apa saja
Ku sedia membantu x kira masa
Ku sedia menemuimu bila2 masa
Ku sedia mengingatkan apa saja
Kerana kau adalah permaisuri hati ku…

 
1 mac 2013 – amir

 
********************************************

 

 

Pagi ini aku kunjingi taman bunga...
Bersama embun pagi...
Terasa dingin dan segar sekali...

Bunga seakan mengerti...
Yg aku akan kembali...
Lantas keharuman bunga

menyelinap masuk ke sanubari ku...
Wah..harumnya...

Ku cuba capai...tapi tak berjasad..
Ku cuba lihat...tapi tak kelihatan..

Lantas rindu itu datang lagi..

Aku tetap setia pd janji...
Kan ku bersamamu...
Untuk sehidup dan semati selagi jasad bernyawa..

Marilah teman taniku..
Kita terus menceriakan taman hati...
Yg telah kita bina bersama dgn titisan keringat,

dgn titisann air mata..

Aku masih sayang kamu
Aku masih cinta kamu
Aku masih rindu kamu

Jgn kita biarkan taman hati ini sunyi dan sepi..
Jgn kita biarkan taman hati ini layu..
Jgn kita biarkan taman hati ini mati...
Di sebabkan kita jarang ke taman bunga yg kita bina bersama...

 

1 Mac 2013 – Shikin

 

********************************************

 

 

terima kasih...
kerna diam x diam sdh 4 bln kau mnjd petani setia ku..
tnpa rasa jemu, kau memerah keringat, penat dan lelah....
kau terus menyemai benih kasih.....

kita sama siram, baja dan jaga....

mekar indah dan tersenyum bangga...

hingga kita terlupa ada insan yg terasa....

bunga layu seketika....

mentari terik terasa.. ....

mujurlah hujan turun dgn lebatnya...

tp malang bunga terus layu x bermaya...

kita basah dgn air mata...

tanpa rasa jemu....
kita semai kembali benih yg ada...

pohon mula berputik kembali...
bunga mekar sileh berganti..

terus menghias taman hati.

kelmarin seharian kita sanggup berpenat,

bercucuran peluh jatuh menyembah bumi....

semalam kita berlari dlm hujan

menahan ribut mengoncang pohon yg sedang berputik...

hari ini kita bahagia dikelilingi bunga yg cantik...


tapi mengapa esok kita membiarkan

bunga2 di taman layu x di siram...

mengapa hari esok kita biarkan

pohon terbiar x di jaga dan baja..

apakan kita ingin taman ini menjadi sunyi dan suram...

dan menyalah sesama sendiri mengapa ia terjadi...

ini kah sumpah setia yg termatri...

untuk setia hingga hujung nyawa....

tapi hari ini seakan sudah mati....

taman dah tak bererti lagi...

hanya aku yg menagih janji...

sedangkan kau seakan tak mengerti....

 

1 Mac 2013 – Fariz.

 

********************************************

 

 

last day.....

sedihnya rasa,
trlalu byk kenngan disini,
trkdg suka trkdg duka...
ia tlh terpahat di hati

disinilah mnjdi saksi
melukis corak pnh elusi
tman2 mghiburkn hati
... hingga lupa luka dihati

trasa berat meninggalkn
tapi ni putaran kehidupan
yg harus kita teruskan
demi sebuah perjuangan

TQ yg x terhingga
buat insan2 yg setia
doa kalian kupinta
agar hidup ceria sentisa

sayang semua......

 

28 feb 2013 - Gzie

 

********************************************

 

 

Teman tani ku...

Kini ruang ruang kosong telah wujud..
Kerana ada pokok yg telah mula reput...
Tak terdaya utk ku untuk menyemai...
Kerana ku tahu ia pasti tak kan tumbuh...

Ku kan biarkan ia berlalu...
Berlalu mengikut tarinya..
Terserah pada takdir...apa yg tumbuh...
Tak kan ku kembali ke taman kelak..

Tumbuhan baru pd petani baru...
Yg giat rajin menyemai benih.
Hanya aku menumpang lalu..
Ku pohon doa utk mu tani baru...

Rajin lah tani baru..
Pasti tuaian mu muai sekali..
Kepada tuhan syukur sekali..
Kerana aku pernah bertani..

 

28 Feb 2013 – Shikin

 

********************************************

 

 

 

Hari hari yg ku lalui kini...
Tidak seperti dahulu...
Setiap saat, minit, jam, hari penuh keriangan....

Setiap yg ku hantar pasti berjawab...
Setiap yg ku beri pasti di terima...

Kini....semua telah tiada...
Aku pasra jika ini sebagai suatu tanda bagi ku..

bahawa kau bakal pergi dari ku...

Namun aku tetap menjadi penunggu setia untuk mu....

 

28 Feb 2013 – Shikin

 

********************************************

 

 

 

Nukilan buat teman seladang.

Hari ini genap 4 bulan kita bersama...
benih yg di semai...telah berputik menjadi kuntuman bunga
taman mula ceria dan pandangan menjadi indah..

kita berlari, berjalan dan merangkak bersama menyiram baja dan air....
bunga-bunga terus berkembang mekar nan indah..
sambil berlari, berjalan dan merangkak....
kita sama-sama menyanyikan nukilan-nukilan indah...
... bunga-bunga senyum berkembangan...

susah senang, suka duka, dan pelbagai dugaan telah kita tempuhi..
namun bunga masih berkembang indah....
hingga menjadi intipan orang...

kini....
aku sendirian...membaja dan menyirami bunga...
jari jemari masih setia menunaikan janji...
janji memastikan bunga di taman sentiasa berkembang mekar

aku sendiri....menyanyikan nukilan-nukilan indah...
yang tiada penyambutnya.....
kebimbangan mulai melanda diri...
di kala usia meningkat tua ini....
jari jemari ku mulai terasa longlai.....

aku sedih, menangis sendirian di taman...
kelopak-kelopak bunga...kulihat mulai longlai
seakan-akan bersedia tanggal satu persatu...
ruang-ruang kekosongan mulai terbentuk...

oh teman..
di mana kau....
di mana nukilan mu...
di nama jari jemari mu...
di mana nyanyian nukilan mu...
yang kita janjikan dahulu...

Namun aku redha....

ketentuan ilahi
aku bakal sendiri menemani taman...
akan ku kutip kelopak-kelopak yg berguguran kelak
untuk dijadikan kenangandan ingatan
inilah bunga yang pernah ku semaikan..
inilah haruman bunga yang pernah ku banggakan...

maafkan ku teman....
andai jari jemari ku tidak berdaya lagi...
untuk menabur baja dan siraman....

maafkan ku teman....
andai taman yang kita bina tidak berseri lagi....di suatu waktu

maafkan ku teman..
andai taman yang kita bina ini...

bersemadi di suatu hari nanti
kerana usiaku yang semakin tua....
kerana aku di biarkan sendirian...
tanpa teman....

hanya sekadar kasih, sayang dan cinta ku

pada taman ini sahaja yang masih menggaggahi diri ini

utk terus merangkak mengunjungi bunga-bunga...semaian ku dahulu

di kuatkan lagi dengan nukilan-nukilan lama

yang masih kedengaran sayup-sayup...membuatkan ku rindu..

dan masih setia di taman yang tak pasti berapa lama lagi...
kerana usia emas ini....

sekeping tanah yang sepi..
ku tarah menjadi terang...
taman yg di bina harap terus menyeri..
semoga kekal di masa mendatang...

Nukilan seorang peladang...

 

28 Feb 2013 – a amir

 

********************************************

 

 

 

ku harap ia terjadi
agar hatiku dan hatimu dapat di satukan
agar tenteram hati dan perasaan
sayang, rindu dan cinta kita segar

selagi hayat di kandung badan.

Ya Allah....satukan jodoh ku dengan dia...
... jangan Kau pisahkan kami.....
Kau yang menemukan kami...
aku ingin membawanya ke jalan yang Kau redhai..

 

28 Feb 2013 – Shikin

 

********************************************

 

Di mana kasih yang ku belay

Di mana sayang yang ku tuai

Di mana rindu yang ku sandar

Di mana cinta yang ku sanjung

 

Kian lama tak bersua

Adakah kau masih ingat akan daku

Masih ada lagikah sayang

Rindu dan cinta untuk ku

 

Sejauh manakah

Membaranya sayang

Rindu dan cinta

Pada ku setelah sekian lama bersama

 

27 feb 2013 – shikin

 

********************************************

 

 

ku harap ia terjadi
agar hatiku dan hatimu dapat di satukan
agar tenteram hati dan perasaan
sayang, rindu dan cinta kita

segar selagi hayat di kandung badan.

Ya Allah....satukan jodoh ku dengan dia...
... jangan Kau pisahkan kami.....
Kau yang menemukan kami...
aku ingin membawanya ke jalan yang Kau redhai..

 

26 Feb 2013 – ani amir

 

********************************************

 

 

 

Pelangi
Engkau datang dan kau pergi
Lakar elusi warnamu...menghibur diri
Andai kau pergi...ku menjadi sepi
Nanti dan nanti hadirmu setiap hari
Gembirakan hati yang lara ini..
Indahmu memikat hati..

 

25 Feb 2013 – Shikin

 

********************************************

 

 

malam meniti penuh kedinginan
salju terasa erat didakap
pantulan kasih tak kelihatan
cuba mengintai di dalam gelap

batin menjerit tidak kedengaran
bagai di lautan tidak bertepian
harap si pengail beri bantuan
rela disentam dibiar jangan


ombak bergelora tak kelihatan
tiada cahya bintang juga bulan
hanya desiran menghempas pantai
jiwa merintih hajat tak sampai

roh disapa jasad terjaga
muhasabah diri syahdu terasa
dalam sujud doa dipinta
padaMu Illahi Maha berkuasa..

 

25 feb 2013 - fariz

 

********************************************

 

 

sang suria muncul lagi

setianya jangan diragui

ia pasti membisik lagi

untuk keceriaan si buah hati

subuh lama dah pergi

d mana tempat kau singgahi

unutk doa pada ilahi

semoga semua diberkati

dan dilindungi

 

24 Februari 2013 – shikin

 

********************************************

 

 

Ya Allah tabahkan hatiku ini.....
Kau maha mendengar segalanya.....
Kau maha mengetahui segalanya....
kurniakan ku petunjuk.....
petunjuk jalan yang lebih bererti lagi Kau redhai..

Hanya Kau yang kekal di sisi ku...ya Allah,
petunjuk Mu amat ku harap dan ku pohonkan...
agar hidup ini sentiasa dalam keberkatanMu....

 

24 Feb 2013 – Shikin

 

********************************************

 

 

dingin malam melambai pergi

subuh pula setia mengiringi

fajar pasti menjemput diri

sang suria terus memancar seri

 

yang pergi tetap pergi

yang tinggal tetap di hati

hatimu ku bawa sekali

agar pulang ku akan di nanti..

 

24 feb 2013 – oxie

 

********************************************

 

 

yang pergi tetap pergi

yang tinggal tetap tinggal

yang pasti xa bersama

masing2 dengan arah yg berbeza

yang tak sama memang berbeza

yang sama mmg serupa

 

23 feb 2013 – ain

 

********************************************

 

 

di kejauhan aku mengintai
hendak kucapai tangan x sampai
bunga-bunga rindu kian menguntai
dibawa ombak ke tepian pantai

membina mahligai menjadi impian
abadikan cinta tanda ingatan
apakan daya tidak kesampaian
hanya nukilan dapat ku abadikan..

 

23 feb 2013 – oxie

 

********************************************

 

 

CEMBURU

kau hadir tnpa ku pinta
menerjah masuk tdk ku rela
mguris hati yg sdg bahagia
mracuni jiwa bgai dituba

tkadang kau mbawa bahagia
berlayar mjadi nahoda
tkadang kau mbawa derita
... karam dilautan bergelora

jgnlah kau jd pemusnah
pd hati yg sdg bahagia
hilangkan lah segala gelisah
agar bahagia utk selamanya.

 

23 Feb 2013 - pojie

 

********************************************

 

 

ku pujuk hati...untukmu,
agar diri tidak gusar...pd mu

ku semai keyakinan diri,
bahawa kau setia janji,

 

ku bajai sayang pdmu,
krn kau suntingan hati...

ku kawal cemburu pd mu,
krn ku tak mahu menyekat kebebasanmu,

 

ku berkata pd diri...
bahawa kau pujaan hati,

ku tutup rapat pintu hati...
kecuali hanya utk mu,

 

kau dan aku telah d temukan…

Allah yg lbh mengetahui segalanya.

 

ku titipkan rindu d angin lalu
kau sambutlah dgn puisi syahdu

ku tatap bulan..nampak wajah mu..
kau senyumlah....dgn ayu

 

ku ingatimu dgn menyebut namamu...
kau sambutlah dgn..bisikan namaku

 

ku bisikkan sayang....d telingamu...
kau sambutlah..dgn alunan merdu

 

ku pelukmu....bersama kesejukan mlm..
kau sambutlah sayang penuh kemesraan




agar kita dpt bersatu pd hati dan perasaan

yg d anugerahkan Allah.

 

shikin

 

********************************************

 

 

mlm semangkin sunyi
hati semangkin resah
bagai ada yg tersembunyi
mnjadikan ku x tentu arah

bila hati menjadi resah
pelbagai hinggap di benak
mulalah mencari helah
hati pilu menjadi sebak..

 

oxie

 

********************************************

 

 

ku titipkan rindu
ku semaikan kasih
ku siramkan sayang
agar cinta terus berkembang

 

20 feb 2013 – oxie

 

********************************************

 

 

walau setinggi mn pun kasih
walau seluas mn pun sayang
walau selebar mn pun rindu
walau sedalam mn pun cinta

jika tiada kejujuran
jika hilang keyakinan
jika cinta di dustakan
jika hilang kepercayaan

... semuanya jd x bererti

 

19 feb 2013 – oxie

 

********************************************

 

bila berjauhan terasa rindu
bila dekat bertambah sayang
bila stiap saat ttap wajah mu
bila jiwa mula melayang

wujudlah... i love u sayang....

 

18 feb 2013 - oxie

 

********************************************

 

 

ketawa riang asik bercerita
hingga lupa kisah duka
apalah ada pada cinta
jika ia menyeksakan jiwa

 

18 feb 2013 – 0xie

 

********************************************

 

 

yang dekat tentunya sayang
yang jauh belumlah tentu
yang diharap kasihnya orang
yang pasti bukannya milikku

 

18 feb 2013 – 0xie

 

********************************************

 

 

beratnya nak melangkah
seperti ada beban dibahu
kuteruskan biarpun payah
miskipun jauh beribu batu

 

18 feb 2013 – 0xie

 

********************************************

 

hidup bagaikan puteri
setiap saat diri diperhati

bgaikn duduk dikndang besi
setiap gerak geri di awasi

sampai bilakah begini
aku sudah x sangup lagi

tlg lah aku bebaskan diri
agar tdk dibelenggu sbegini..

 

13 feb 2013 – 0xie

 

********************************************

 

 

KELMARIN kita berlari..
SEMALAM dalam ilusi..
HARI INI masih ternanti2..
ESOK belum pasti..
LUSA masih termimpi2..
TULAT kau terus menyepi..
TUBIN aku akan pergi..
TONGGENG takkan kembali.

 

12 feb 2013  oxie

 

********************************************

 

 

Bunga2 cinta brkembangan.
terasa indah nikmatMu Ilahi..
semuanya adalah ketentuan.
ku terima dgn senang hati.

 

12 feb 2013 - Oxie

 

********************************************

 

 

D kejauhan mlm...
Aku msh menanti...
Sebutir kata penawar hati
Terlanjur kata merana diri...

 

Apa kau minta.....
Ku tunaikan...
Menghantar berita penawar duka..
Moga kau selesa, jauh d sana


Akan ku hiburkan hati n jiwa lara mu..

Biar ku resah dln sendirian..
Namun tak ku rela kau sedemikian...
Utk kekasih...ttp ku tunaikan
Nukilan hati..ku hantarkan

 

amir

 

********************************************

 

 

Klu ada sedikit sempati....
Hantarkan daku penawar sepi..
Agar dpt ku lenakan mimpi.
Tidak tersekss hati ini.

 

Walaupun jauh beribu batu..
Kau ttp d hati ku
Biar rindu terus memburu..
Semoga hati ttp bersatu

 

Sayang....d mana kau,
Hati dan jiwaku meronta kerinduan...
Pasti merana seluruh badan.
Tak tertanggung seluruh beban...

 

Bisikkan pada ku, sayang
Apa saja olehmu...
Bisik lh....bisik lh...
Aku rindu pada mu...

 

Shikin

 

********************************************

 

aku masih di sini...
menyusuri....jalan berliku...
dlm gerimis...masih mencari..
sebuah kedamaian di kala cuti..

 

semua jalan yang pernah ku susuli...
dari dahulu hingga kini..
mmg semua telah berubah...
yg ada,,telah hilang,

yang baru kian menjelang..

ku harap gerimis....berarak lalu...
hari sejarah...bakal menjelang.


sunyi sepi seluruh jiwaku...
mengenangkan apa yg telah berlaku...

 

shikin

 

********************************************

 

 

hati mng x blh d bohongi...
krn perasaan rindu pasti dtg lagi...
tp andainya sudah benci..
biarlah ku simpan hgga mati...

 

oxie

 

********************************************

 

 

 

sepatah ungkapan
seribu pengharapan
mencari bayangan
agar kau kelihatan

setiap denyut nadi
terasa akan getaran
bagaikan ada disisi
walaupun dalam angan

 

9 feb 2013 – oxie

 

********************************************

 

 

ku cuba dengar x bersuara..
ku cuba lihat x terpandang..
ku cuba sentuh x terasa..
ku cuba tangkap x berbayang..

 
mana suara mu...
mana wajah mu..
mana belaian mu..
mana diri mu...
aku merindui mu...

 

sesaat bagai bertahun terseksa..
 

7 feb 2013 - oxie

.
********************************************

 

 

kau di mana
aku tertanya
kau terlena
aku gulana

coretan ku baca
x mampu ku balas
walau hati meronta
ingin maklum balas

itu pinta mu
itu janji ku
walaupun terluka
tetap ku kota

hati menangis
jiwa merintih
48 jam dlm gerimis
48 jam terasa pedih

terasa ingin bersama
x mungkin kesampaian
selasa penuh bermakna
sambutlah dgn keringan

di kejauhan
doa ku pohon
buat mu teman
moga dlm keberkata

 

7 feb 2013 – oxie

 

********************************************

 

hatiku terusik...
merindui kamu...
dan hatiku berbisik.
adakh kamupun brgitu..

pgi smgkin mninggalkn mlm
sanubariku dipeluk erat
rinduku semangkin dlm
kasihku semangkin kuat

kedukaan smlm trus berlalu
cabaran esok terus menanti
kephitan smlm mmg utkku
utk mbuang mu bkn niat hati

hati meronta .....
ingin berkata...
ttang khabar gembira...
untuk di kongsi bersama...

biarlah ku telan pahit ini
madu tetap ku br pd kamu
biarpn air dicingcang brkali2
x mgkn mmisah aku dgn kamu...

 

5 feb 2013 – oxie

 

********************************************

 

 

ku toleh kiri ku toleh kanan
rupanya aku bersendiri
kuberanikan utk btemu tman
tapi mengapa ada yg slh erti

 

pojie

 

********************************************

 

 

ku bersendiri cari kebenaran
menuju distinasi pnh cabaran
t/kasih nasihat n dorongan
buat insan yg bergelar teman

 

oxie

 

********************************************

 

 

Di kala hati merindu

Kusebut nama mu

Dikala hati gelisah tak bertemu

Ku tatap dan kucup gambar mu

Di kala jiwa meronta ingat kamu

Ku peluk erat foto mu

Ku dakap erat ke dada ku

Kerna kau lah yagn ku rindu

Ku sayangi dan ku cintai

 

2 feb 2013 – oxie

 

********************************************

 

 

alangkan hujan batu dapat di atasi

inikan hujan anak panah

biar terpacak di seluruh tubuh ku

kasih, sayang dan rindu cinta ku pada mu

tetap tak beranjak di dalam hati ini,,,

 

biar di cencang seluruh jasad

biar hati ini dituba..

selagi kiamat tak datang menyapa..

tiada siapa dapat musnahkan kita..

 

24 jan 2013 – shikin

 

********************************************

 

 

biarpun ribut melanda ..

ombak menghempas..

kasih mu tetap ada

tak siapa boleh merampas..

kerana cintamu telah bertahta..

biarku simpan dengan kemas..

hingga ke hujung nyawa...

 

24 Jan 2013 – oxie

 

********************************************

 

 

sayunya rasa hati.....
bila saat bersendiri...
x de siapa menemani...
hnya mlayan perasaan hati...

 

Gzie Oxie

 

********************************************

 

Dari dulu hingga kini ku cari sesuatu…

Apa itu kasih, apa itu sayang…

Sukar di ungkap, sukar di luahkan…

Setiap saat, setiap ketika aku terasing..

 

Hati tertekan, jiwa memberontak..

Kurasa gersang, ku rasa gelap..

Hingga ku kata, dunia x adil..

 

Ku cuba mencari,

ku cuba pelajari..

Kasih itu ada,

sayang itu ada..

Cuma aku yang x sedari..

Cuma aku yang x megerti…

 

Setelah ketiadaannya

baru aku terasa..

Betapa besarnya,

nilai kasih itu..

 

Kini ku cari kembali

sakibaki kasih sejati

Mangkin ku cari,

mangkin jauh ia lari..

Diri terasa terasing kembali…

Hanya air mata lebih mengerti…

 

Gzie

 

********************************************

 

cinta ku hanya satu...
dan telah ku serahkan pada mu...
kau telah bertahta dihati ku
sukar untuk ku melepaskan mu..

 

oxie

 

********************************************

 

 

berilah ku ruang untuk menyendiri...
mengubat hati yang kau sakiti..
begitu sukar untuk ku ubati..
seperti mau saja ku mati...

 

18 jan 2013 - oxie

 

********************************************

 

Sekali terluka akan selamanya terasa....
Bagai selumbar menikam dada..
Tidak dapat ku ucapkan dgn kata2
Inikah yg dinamakan cinta...

 

Oxie

 

********************************************

 

Pedihnya rasa........
X sampai lg ke distinasi....
Ku cubapejamkan mata...
Mengikut gerak hati..

 

Oxie

 

********************************************

 

Terasa happy sangat hari ini...
kerana ada taman sentiasa disisi...
memberi smangat n motivasi...
untuk terus berdikari...
Walaupun diri sering d uji...

 

Oxie

 

********************************************

 

Ujian silih berganti
Dugaan dtg bertimpa
Sudah terpahat d dlm hati
X kan rebah walau ribut melanda...

Bahagianya di dlm hati
Sentiasa berada di hati kekanda..

 

Oxie

 

********************************************

 

 

langit x salamanya cerah
mendung silih berganti
bukannya aku marah
ku pergi memujuk hati

 

jie

 

********************************************

 

bila kasih sayang x d sedari
pengorbanan x bererti
biarlah menyendiri
daripada makan hati...

 

oxie

 

********************************************

 

Insyallah ….

Kalau awak dah lupakan saya x pe…

Nanti saya ngurat lg awak dgn wajah saya yg baru…

Lupa lg…

saya ngurat lg dgn no pon yg baru…

Lupa lg…

saya ngurat lg dgn cara baru…

Lupa lg…

saya ngurat lg dgn ceria2kan awak cara baru…

Lupa lg…

saya terus pinang awak utk jd isteri saya…

Lepas tu x de sesiapa lg yg blh pisahkan kita kecuali

MAUT…

 

Aini

 

********************************************

 

 

Allah …lebih mengetahui

Biarpun rebut melanda

Ombak menghempas

Kasih mu tetap ada

Tak siapa blh rampas

Kerana cintamu telah bertahta

Biarku simpan dengan kemas

 

Oxie

 

********************************************

 

Semalam kau menemani aku…

Kita bergurau senda..

Duduk bersama..makan bersama..

Satu persatu, rapi menyuap masuk ke mulut ku..

Bahagia ku rasakan..

 

Hujan seakan cemburu dengan kemesraan kita..

Sekali sekala basah menepiasi kita..

Namun tak kita hiraukan …

semangkin rapat dalam kesejukan..

 

Alangkah indah semalam..

Setiap saat..kemas dan tersusun …

Semangkin erat kau bawa ku ke dalam hati mu…

Inikah sayang, rindu dan cinta..

 

Aku semangkin takut…

Takut akan kehilangan mu…

Sayang, rindu dan cinta mu..

Telah tertanam di hati ku…

Andainya tidak dibaja pasti ia akan layu…

 

Alangkah indahnya…

Jika setiap detik dan saat..

Akan terus berada disisimu…

Dalam hati mu…

Tapi aku tak mampu…

Melawan takdir yang telah ditentukan..

Bahawa kau dan aku

Tak mungkin kan bersatu…

 

aixie

 

********************************************

 

Aku masih tercari-cari…

Di mana hilangnya kau kini..

Wajah yang redup…

Dengan senyuman yang manis

Dan kemanjaan mu…

Membuat ku kembali

Di himpit sunyi…

 

Biarpun baru semalam..ku bersamamu…

Tapi terasa masih belum puas menatap wajahmu..

Belum puas di ulit kemanjaanmu…

Belum puas mengutip senyuman manismu..

 

Biarpun baru semalam kita bertemu..

Terasa begitu lama tak bersua..

Ingin sekali ku abadikan diri, untuk diri mu..

Namun takdir mengatasi segalanya..

 

ain

 

********************************************

 

 

Ingin sekali diri ini menjagai mu,

untuk selamanya..

Namun siapalah diri ini…

takdir telah mengatasi segalanya..

 

Biarlah diri ini berbakti pada mu..

Sementara ada kesempatan…

Agar kemesraan terus terasa..

 

Biarlah diri ini menjagai diri mu..

Agar kita saling mengingati..

Sebelum diri di jemput oleh penciptanya..

 

Sehungguhnya Allah lebih mengetahui..

Apa yang terpendam di hati ku ini..

Itulah takdir, yang menentukan

adakah kita

Adakah apat bersama di suatu waktu nanti…

Walaupun di hujung hayat ku tetap menanti mu…

 

Kau, aku dan mereka…

Saling mengharap…

dan melengkapi

Antara satu sama lain…

 

Shikin

 

********************************************

 

 

Diri telah diuji

Dugaan silih berganti

Musibah dilalui

Ada rahmat yang tersembunyi

 

t/kasih teman, sudi memahami

setiap saat hadir menemani

tidak jemu menghamba diri

memberi semangat dan motivasi

 

kini rama-rama tersenyum riang

bunga-bunga kembang di taman

dalam hati sungguhlah girang

dapat bertemu rakan dan taulan

 

rama-rama menyanyi lagi

bunga terus kembang berseri

senyuman manis menghias diri

agar gundah dapat disembunyi

 

duduk bersembang lucu berjenaka

bersama teman ketawa riang

biar derita hati terseksa

menjadi lilin demi insan tersayang

 

akanku tersenyum..dan terus tertawa

akanku tersenyum..dan terus tertawa

akanku tersenyum..dan terus tertawa

 

pojie

 

********************************************

 

 

Kini tiada lagi kesepian buat mu..

Ramai teman mula bertamu..

Setelah lama diri membisu

Pada satu rangkaian kembali bersatu

 

Ku doakan ceria selalu

Biar mendung segera berlalu

Bertemu rakan hilangkan rindu

Harap diri mu tidak lesu..

 

Shikin Aixie

 

********************************************

 

 

Inilah nukilan hati

Dari seorang pencuri

Memohon keampunan diri

 

Dari duli permaisuri

Mengharap kebebasan abadi

Agar tidak dipenjara lagi..

 

10 Jan 2013 - Oxie

 

********************************************

 

 

Usah dilayan resah semalam..

Hari baru telah menjelang

Degup dan debaran pasti hilang

Kerna permaisuri tak jadi bertandang

 

Rindu, sayang, cinta dan sumpah telah terpatri

Peganglah ia dengan rapi

Jadikan bukti suatu hari nanti..

Itulah ia kata hati..

 

Tak salah kasih di tumpang

Tak salah terima sayang

Tak salah rindu orang

Tak salah mencintai sayang

Kerana ia anugerah ilahi..

Pandai lah jaga diri..

 

Bukan kau tak kuat

Bukan kau tak bijak

Bukan kau tak tabah

Tapi kau jujur padi diri

Aku yang buat kau begini

Hingga wujud mimpi ngeri..

 

Janji yang ku beri telah pasti

Simpanlah ia didalam hati

Memang ini takdir dari ilahi

Akan kubawa hingga ke mati..

 

10 Jan 2013 – aini

 

********************************************

 

 

Resah semalaman..

Menanti hari esok..

Degupan dan debaran..

Sanubari seakan dihantok..

 

Rindu mu ku intai..

Sayang mu ku gapai..

Cinta mu ku curi..

Sumpah mu terpatri..

Salahkah aku..

Andainya kasih ku tumpang

 

Salahkah aku..

Jika menerima sayang

Salahkah aku..

Merindu seseorang

Salahkah aku..

 

Menyantaimu sayang..

Memang kau untuknya

Memang kau miliknya

Memang kau haknya

Abadi kau bersamanya

 

Tak perlu dihakim

Yang bersalah telah terbukti

Seakan esok menanti hukum

Ketakutan menyelubungi diri..

 

10 Jan 2013 – pojie

 

********************************************

 

 

Malam melabuh sepi

Pagi menyapa diri

Andainya ini takdir ilahi

Ku cuba tabahkan hati

 

Aku tak sekuat Khadijah r.a

Aku tak sebijak Aishah r.a

Aku tak setabah Fatimah r.a

Cuma aku punya mimpi yang sama

 

Ku cuba mengarang kata

Agar tidak kekok berbicara

Menyambut permaisuri raja

Walaupun hati gementar tak terkata..

 

Tuhanku…

Mengapa aku diuji sebegini..

Tak mampu aku hadapi.

Keresahan terus menghantui

Seperti mahu saja aku mati.

Agar tak bertemu permaisuri..

 

Tuhanku..

Berikanlah aku kekuatan

Untuk menghadapi hari ini

Padamu ku mohon keberkatan

Agar tabahkan hati ini..

 

10 Jan 2013 – Zie

 

********************************************

 

 

Akhirnya aku temui kau…

Kita bersama lagi hari ini…

Melepas rindu yang tak berakhir..

 

Kita mengorak langkah

Menyusuri…jalan..

Jalan yang menjadi saksi kemesraan kita…

 

Kiri dan kanan…

Penuh persimpangan …

Mana nak tuju..

buntu mencari hala tuju..

 

Namau kita tekad…bulat muafakat..

Terus melangkah dan menerokai

Biar penuh berliku..

 

Cabaran demi cabaran..Kita rentasi…

Akhirnya sampai jua ke distanasi..

Yang aku sendiri tak pasti dan masih tercari-cari

Kerana lorong ini punya citra tersendiri…

 

10 Jan 2013 -  aini aixie

 

********************************************

 

 

Allah …lebih mengetahui

Biarpun rebut melanda

Ombak menghempas

Kasih mu tetap ada

Tak siapa blh rampas

Kerana cintamu telah bertahta

Biarku simpan dengan kemas

 

gzie

 

********************************************

 

 

malam semangkin sepi
semangkin mengkam kalbu
tiada kunjungan di kandang besi
seperti di penjara bisu..

 

biarpun mlm semangkin sepi
tapi aku terus menunggu
agar kunjung kekasih hati..
untuk mengubat rindu...

 

apakah sepi ini sampai ke pagi
membuat hati ku bertambah buntu
percayalah kau tetap dihati
cinta ku hanya untuk mu..

 

oxie

 

********************************************

 

dalam sepi ku menanti
bersama rindu yang tak bertepi
umpama penjara dihujung dunia
tak siapa kunjung menyapa...

 

kalau hati mula bertanya
rasa cemburu pasti menjelma
esok tak tahu di mana
ingin bersua tak tahu di mana..

 

shikin

 

********************************************

 

 

RINDU

 

Rindu....
Inilh kebesaraan Ilahi...
Nikmat yg mengikat 2 hati..
Dugaan pasti mguji....
Untuk mereka yg ikhlas dlm cinta

 

Ain

 

********************************************

 

Dlm kesejukan aku msh d sini..
Menanti dgn penuh kesabaran....
Biar kaku seluruh tubuh badan...
Agar selesai kerja puan...

 

Mmg sejuk kedingin mlm..
Mgigit tulang...menusuk ke kalbu...
Mmg ini tuahnya bdn...
D biar sendirian tanpa d bantu..

 

Shikin

 

********************************************

 

 

Entah mengapa....tertiba tido ku d sentap

oleh kerisauan yg mendadak....
Lantas tidak bisa ku lelapkan kembali mata ini....
Fikiran ku terus menerjah nama mu...
Mencari cari d mana kau....
Aku makin gelisah.....
Selagi diri ini tidak melihat wajah mu.....

selagi itulah, aku gelisah...

 

aini

 

********************************************

 

 

Ku cari dan terus mencari...

namun tak ku temui....

lantas pada Ilahi ku panjatkan doa....
Ya Allah, inikah namanya kasih dan sayang......

ingatan ku pd nya....tak pernah hilang,

kebimbangan ku pada kesejahteraannya mkin kuat....
Rindu ku pd nya mkin dalam...


Ya Allah, Kau jauhkan segala bala bencana,

hasat dengki, musibah, dan fitnah ....

dan Kau kurniakan lh ...ketenangan,

kebahagian, kesejahteraan, kesihatan

dan rahmat serta hidayah Mu yang yang kekal abadi...

agar hati ku dan hatinya

sentiasa dlm lindungan Mu...amin.

 

shikin

 

********************************************

 

Fajar makin menyising.....

wajahmu makin kuat datang menarjah ku....
Ku paut wajah mu dekat dan rapat d dada n d hati ku....

terasa kau dlm pelukan ku...

marilh sayang...marilah intan...

 

aini

 

********************************************

 

setiap saat ku sentiasa merindui mu...

saban hari saban minggu

saban bulan semangkin dekat dgn ku...

bila bersua terasa ingin ku gengam erat tanganmu

x ingin kulepaskannaya....

kerana aku amat menyayangi diri mu...

 

kau menabur seribu harapan...

aku mengutip seribu angan2....

agar ia menjadi satu gunung impian

untuk kita daki bersama hingga ke puncak kejayaan....

tolong kejutkan aku...

apakah aku bermimpi lagi.....

 

oxie

 

********************************************

 

Kini ku sendirian....
Sayang dan rindu menerjah tanpa kasihan...
Aku kembali resah....tak karuan...
Mencari kau utk d jadikan teman..

 

Jie

 

********************************************

 

Mln telah melabuh...
Sunyi dan sepi meniti jiwa...
Karam sendirian d pelabuhan rindu...
Yg x pasti bilakah bertemu...

 

Tiada angin membisik kabar.
Buat teman d pelabuhan...
Terus menunggu penuh sabar..
Moga sinar pagi memberi kabar..

 

ombak menghempas selembut sutera...
Pantai ttp sabar menyambut..
Oh bulan bisikkan suara...
Hati merayu utk d sambut

 

shikin amir

 

********************************************

 

 

 

kemana hilangnya sang mentari
bulan pula tak kunjung tiba
seharian kau menyepi diri
membuat aku menjadi hiba

 

16 Dis 2012 - oxie

 

********************************************
 
 
 
 
 
 

Sekadar Nukilan Rasa sahaja...
tiada kena mengena yang hidup atau yang mati...