*

Wednesday, 21 November 2012

LAWATAN KE BATAM, INDONESIA

Tiga Serangkai....
 
 


Assalamualaikum...Bertemu lagi untuk hari ini. Aku nak cerita tentang lawatan aku ke Batam, Indonesia dengan kau orang. Semasa dinyatakan dalam mesyuarat pagi Jumaat lagi aku begitu taruja untuk menyertai lawatan ini.
 


Pada 17 November 2012, aku di antara 36 orang yang menyertai lawatan ini telah bertolak dari PPD Kulai pada jam 7.15 pagi dengan menaiki bas melalui 2nd link menuju ke Singapura.
 
Melalui 2nd Link

 

Menunggu Ferry............
 
 
 
Di HarbourFront Centre... Cantik pemandangannya...
 
 
 
 
Dari HarbourFront Centre aku menaiki Ferry Hindo Folcon jam 10.15 pagi dan sampai di Terminal Ferry Sekupang kira-kira jam 11.52 pagi. Sampai di sana sahaja sebuah bas telah menunggu rombongan kami untuk di bawa ke tempat penginapan kita orang. The Hills Hotel tempat kita orang menginap, emm… cantik juga hotelnya.
 
 
 
 
 
 

 

Di The Hills Hotel, Batam


 
Menu sarapan pagi yang tersedia..

 
Kita orang telah membawa kami di sebuah Restoran Puti Bungsu sebelah untuk makan tengah hari.Kita orang telah di hidangkan dengan pellbagai masakannya yg sangat enak. Uniknya di restoran ini, pelayan restoran akan menghidangkan pelbagai lauk pauk untuk pelangan. Korang tengoklah gambar-gambar yang aku snep tu… teruja kan…. Kita hanya perlu membayar apa yang kita makan… so jangan sentuh lauk itu jika kita tak mahu makan sebab tak kiralah walaupun ambil kuahnya sedikit kita tetap kena bayar mengikut lauk yang telah terusik….
 
Tengok tu... banyaknya dia bawa.....
 

 
 
Terpegun.... banyaknya lauk...
 
Mengira berapa banyak bilangan lauk yang telah kami makan....
 
Tempat penginapan kami dekat dengan shoping center, so mudah untuk kita orang memberi belah.
 

 
 


Sepanjang 2 hari di sini aku kira takde lah tempat yang menarik sangat aku tak nampak tempat yang benarik sangat mungkin kami tak berkesempatan/berpeluang ketempat-tempat lain kerana kesuntukan masa, aku rasa pasti ada tempat yang menarik di sini memandangkan ramai yang mengperkatakan keindahan pulau ini.

Di sini cuma banyak ada banyak pusat membeli belah/shoping komplek. Banyak terjual barang tiruan yang berjenama tapi kualiti sangat baik. Mungkin kerana berdekatan dengan Singapura, harga barangan di sini boleh tahan mahalnya lebih kurang di Malaysia. Kena pandai memilih dan tawar-menawar dalam urusan membeli, baru dapat harga murah...
 
 
Antara yang barangan yang mencuri hati ku...
 
Yang ni kalau minat kau orang boleh beli, aku rasa harganya murah setanding dengan kualitinya.

 
Handbag lelaki kulit... 160,000 - 200,000 rupiah (RM52 - RM66)
 
 
Handbag lelaki kulit... 200,000 rupiah (RM66)
 
 
30,000 rupiah (RM10)
 
 
 
Tapi yang ni aku rasa mahal sikit, sama harga di Malaysia
 
15,000 rupiah (RM5)                      95,000 rupiah (RM31.45)
 
 
Si manja ku... suka betul dengan baju yang aku belikan untuk nya......

Tengok tu... dia menari oppa gangnam style... hehehe... comelnya...
 
 
  
Kehidupan dia orang pun ok lah…. Lebih baik dari tempat yang aku pernah lawati sebelum ini seperti di Bandung, Jakarta dan Vietnam.
 
Menunggu Ferry...
 
Tiba di The Zoon Stulang jam 9.00 malam...
 
 
 
 
Antara gambar-gambar yang sempat aku snap....
 
 


 


 


 
 
Pening mengira duit yang beribu-ribu..... rupiah..
 

 
 







 

 
 
 
 
 
 

 
 

 

No comments :

Post a Comment