*

Wednesday, 18 July 2012

SOALAN PEPERIKSAAN KPSL GRED N27


Pada 3,4 dan 5 Julai 2012 aku telah menduduki Peperiksaan Khas untuk memasuki Skim Perkhidmatan Penolong Pegawai Tadbir Gred N27 (KPSL). Ini adalah kali pertama aku mengambilnya setelah berkerja dengan Perkhidmatan Awam hampir 12 tahun lamanya.

Bukannya tidak tahu pasal peperiksaan KPSL ni, cuma sebelum ini aku tak tertarik sangat nak mengambilnya. Untuk peperiksaan tahun ini tergerak pula hati aku untuk mencubanya. Pada 27 Jun 2012 aku mendaftar untuk mengambil peperiksaan ini.

Maklumlah bila tidak pernah ambil, gelabah la pula. Seminggu sebelum tarikh peperiksaan mulalah aku mencari buku-buku yang berkaitan dengan peperiksaan KPSL ni. Puas cari sana-sini, tapi akhirnya aku dapat jua. Bila dah last minit, faham-faham saja lah… mana sempat nak baca dengan buku yang tebal-tebal belaka. Jadi selak mana ala kadar je, mana yang rasa-rasa keluar je…

Bila tiba di dewan peperiksaan…. Ya Allah…. Tuhan saja yang tahu… pergghh… punyalah susah soalan. Bagi orang yang muda-muda mungkinlah kacang saja soalannya bagi mereka, tapi bagi aku yang usia dah nak separuh abad ni… tak masuk kepala. Makanya, tawakal aja leh…

Disini aku nak kongsi soalan-soalannya: ..

7 comments :

  1. Permohonan Exam KPSL N27 sudah dibuka....
    Siapa yang nak kompilasi past year soalan + jawapan dari thn 1995-2012
    (bah a,b & c) can pm / email me premidharma@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya nak! plzzz.. email kat saya nematodenz@yahoo.com

      Delete
    2. saya nak...boleh tak emel kat rieko_82@yahoo.com

      Delete
  2. Saya nak.. boleh email x.. dilamazly1308@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Sy nk jg...plz email sy,iejaliza@gmail.com...tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam,
      boleh tak email kt saya contoh seolan2 UNdang2 Umum
      bab C untuk peperiksaan 27hb June 2013 ini....

      zura0371@gmail.com

      Delete
  4. SAYA NAK CONTOH SOALAN DAN JAWAPAN NI...BOLEH EMAIL SAYA TAK? noorshamilahyahaya@yahoo.com

    ReplyDelete